Nu gör vi advent i huset

Kom på jobbet i morse i tron att jag skulle jobba 7-17. Men jag hade virrat till det. Jag slutade kl 16.
Inte dumt att få en timme till övers helt apropå. Så jag fick tid till att göra advent i huset.
Har inte tittat efter vilka saker som passar i det här huset, men de flesta stjärnor och stakar får hänga med här också.
Jag brukar "göra jul"vid advent. Har inga speciella julsaker. Avskyr tomtar! Kan bero på att jag fyller år i december och när jag var liten fick jag alltid tomtar i present av kompisar. Hade massor av tomtar! Det blev nog för mycket..
I stället har vi mycket grönt från skogen. Smågranar, enris, mossa, kottar och så julblommor förstås!
Amaryllis och hyacinter kan man inte få för många av.
Byta ut textilier, som kuddar och dukar brukar också ge julkänsla. Och så massor av ljus!!
Änglar är fina! Men de får stå framme året om.

 Adventsgran i hallen













Kommentarer