Bloggportalen statistik

lördag 1 februari 2014

Oj oj vad jobbigt...

Under mer än tio år har jag arbetat jättemycket med armarna. Lyft,slitit,skottat tungt ensilage och burit. Såklart att man blivit stark!
Men vid mitt första skidpass nyligen blev jag varse vad mycket muskelstyrka jag tappat!
Förr har ju armarna varit min stora styrka vid skidåkning. Kunnat dra mig fram när orken trutit konditionsmässigt. Det var rent hemskt att åka! Det blev mjölksyra och ont direkt!
Inte bra!

Det här med gym är inte direkt min grej heller. Varit dit ett par gånger, men då springer jag bara på löpbandet och cyklar litegrann. Nu har Paulina inspirerat mig att träna på riktigt där. Vi var dit idag och hon visade mig en massa övningar. Att det tog!! Kommer inte att kunna lyfta armarna i morgon...

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar