Bloggportalen statistik

söndag 16 mars 2014

Det kunde ha blivit en Saga till...

....men det blev en tjur den här gången och dom får inte något namn registrerat som kvigkalvarna får.
Det var alltså en Saga ko som kalvade i går eftermiddag när jag jobbade. Lite synd eftersom mamma ko är en bra kossa som mjölkar bra och är frisk och stark! Detta var hennes sjunde kalv!
Paulina och Charlie var ute på galej i går kväll så dom har varit lite lediga. Jag mjölkade i morse också.
Jag förstår precis hur lyxigt dom känner det när dom för en gång skull kan vara lediga! Även om det bara är en dag så uppskattas det så enormt mycket!
Jag känner att jag börjat tackla av...det var sjukt tidigt att kliva upp före halv fem. 
Men det är alltid kul att vara tillbaka hos kossorna!!! Det är trots allt det roligaste jobb man kan ha!
Men.... det är alldeles för många men.
                                                                 


Den lilla kalven bara någon minut gammal                                        Stolt "Mamma Mu"






                                           Jag tog hem lite råmjölk och gjorde en kalvdans!















                                  Stolt "Mamma Mu"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar