Fredag

I tanken fanns idag att kanske jag skulle kunna gå lite tidigare från jobbet och sen göra ett pass på gymmet. Sen handla lite gott till ikväll, köpa hem en tulpanbukett och göra en fredagsstädning innan middan.
Det blev inte alls så... Jobbade nästan full tid.  Gymmade en halvtimma och skyndade bort till Åsäng Gård för att skjutsa dom till en fest i Härnösand. Dom hade ju klövverkaren där idag, så det fattade ju vem som helst att dom inte skulle vara klara i tid ;) Man har ju varit med förut....
Dessutom saknade jag deras glada Kajsa hund när jag kom dit. Hon var nämligen borta!
Jag åkte runt i byn och ropade på henne men ingen hund! Tills en tjej i grannbyn ringde och sa att hon sett henne där. Jag for dit med bilen och fann henne vid ett skogsbryn. Oj, vad hon skämdes!
Sen blev det en tur till Härnösand och när jag kom hem hade K gjort en god lasagne till middag!
Nu är man mätt och firar fredagkvällen med ett glas rött vin.
Har ingen bild att bjuda på i dag tyvärr.

Kommentarer