Bloggportalen statistik

torsdag 10 april 2014

Sen torsdagskväll

Mycket nu.. Varit på mina två jobb idag och i kväll blev det kontorsarbete härhemma också.
Bokföring, skatt och moms ska vara inskickade senast måndag och jag har ingen möjlighet att göra det senare än i kväll. Men nu är det klart!

Det är första våren vi bor här i huset och vi märker att det är väldigt mycket fåglar av alla sorter här i byn.
På lilla träsket bakom huset huserar några tranor, på gräsmattan springer stararna och på åkern mot söder räknade jag till 40 sångsvanar! Jag trodde dom bara fanns i vatten! Tydligen inte, de har varit flera dagar och "betat" av en kvarglömd grönfoderåker. Mitt ibland dem kan man se ett par grågäss också.
Ibland är det ett väldigt skränande från alla håll. Svanar och tranor är inte direkt några tystlåtna fåglar...

Vägkanterna i byn lyser gula av tussilago just nu. Jag plockar in och fyller småburkar och äggkoppar med de gula små solarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar