Bloggportalen statistik

lördag 3 maj 2014

Helg igen

I dag var vi till Sollefteå igen. Hämtade den ockraröda färgen på Norrfrid som jag beställt.
Passade även på att tvätta bilen och så var vi upp till Hallstaberget och tog en fika.
Nu ska jag äntligen måla ytterdörrarna klart! Insidan hann jag inte måla i höstas innan det blev för kallt. Frågan är bara hur man ska kunna undvika att få hund och kattor att inte släpa sig utmed det som är nymålat. Kanske är bäst att haka loss dom och måla i tur och ordning.

När jag skrapat färg ute runt trappen så var stolparna inte så fina under färgen...Bara skit kan man säja! Jag som trodde att det bara var att måla där sen. Nu blir det att byta båda stolparna och då kan man lika gärna byta hela räcket också. Och golvet som också är helt slut...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar