Bloggportalen statistik

måndag 19 maj 2014

Pallkrageodling

Jag har inte tänkt göra varken rabatter eller trädgårdsland förrän huset är klart på utsidan.
Och det blir inte förrän nästa sommar då vi ska måla de återstående sidorna.
Ingen mening när byggställningar och annat kommer att vara runt huset.
Men... det är ju gott att ha egna grönsaker på sommaren. Därför har jag fixat pallkragar som jag ska odla i. I helgen har jag satt upp dom i hörnet av gräsmattan. Täckte botten med tidningar innan jorden fylldes på. Vet inte om detta är det bästa stället, kanske jag flyttar dom ett annat år. Därför tänker jag inte börja göra så mycket runtomkring med grus och plattor och sånt.
Nu ska jag fundera på vilka frön som ska köpas. Sallat, ruccola och morötter är givet!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar