Bloggportalen statistik

lördag 14 juni 2014

En "nästan" semestervecka

Börjar känna mig trött och sliten. TROTS att jag inte jobbar dygnet runt på lantbruket längre.
I normala fall skulle jag sitta i traktorn och pressa balar. Osannolikt långa arbetsdagar och en midsommar man aldrig orkade eller kunde fira.
I år har jag tagit semester den kommande veckan! Bara för att man KAN!
Men det blir bara på halvtid. På Byggen ska jag jobba 1 1/2 dag.

I gårkväll hade vi den årliga "övernattningen" på förskolan. Med en massa kul för barnen och sen sova över. Det blev inte så bra sömn för madrassen var liten och hård.

I dag har jag gjort en ny pallkrageodling och sått ärtor. Pallkragarna jag hittade var så små så bara ärtorna fick plats. Var ner till ån med sekatören och klippte störar som ärtplantorna ska slingra sig på.

Sen blev det husväggen resten av dan! Måla, måla... Byggen var här i går och spikade klart brädorna,så nu är det bara att köra på med penseln! Jag målade nästan hela långsidan.

Nu blir det en bit Brie, lite nötter och ett glas rött. Så skönt att bara sitta och vila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar