Bloggportalen statistik

söndag 8 juni 2014

Nöjd efter en lång dag

Min dag började tidigt i ottan. Klockan fem var jag i Åsäng och startade mjölkningen.
Alla kor var inkomna från betet så jag behövde inte ropa hem dom.
Dröjde mig kvar en stund och fotade kalvar och gullade lite med dom :)
Det blev inte av att sova något när jag kom hem. Även om jag tänkte det när jag åkte...
Istället blev det frukost och så var vi iväg på konstrundan. Det är sjunde året på raken som den arrangeras i Nordingrå under pingsthelgen. Vi åkte till ställen vi inte varit på förut.
Det brukar komma till nya konstnärer varje år och vi har oftast inte kunnat åka runt så mycket förr om åren. Det har alltid varit mitt uppe i vårbruket! Full arbetshelg med andra ord!
I eftermiddag har vi målat på huset.
Nu har jag tagit en dusch och ska få nåt i magen innan jag softar ner mig i soffan.
Tänkte se filmen "Kärlek på menyn". Det är den film som har den absoluta bästa filmmusiken!!
(men jag tvivlar på att hålla mig vaken)

 
Dessa brudar får inte komma ut på betet förrän de är seminerade.
 
 
 
En del av kossagänget efter mjölkningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar