Bloggportalen statistik

söndag 1 juni 2014

Sommarpyssel dag

Efter en ruggigt regnig lördag sken solen igen idag. Härligt! Har varit ute hela dan.
Jag har snickrat två balkonglådor av knutbrädorna som revs bort av husknutarna. Återvinning vettni!
Dom ska målas innan plantering, men brädorna som legat ute i regnet måste torka först.
Det måste även huset innan det går att måla något mer. Så tyyypiskt att det ska hålla på att regna var och varannan dag. I vanliga fall brukar ju försomrarna vara snustorra!

Jag har även tvättat och städat bilen. Putsat och grejat! Den riktigt lyser nu! Roligt att tvätta en ny bil utan minsta rostprick!

En långpromenad blev det på eftermiddan. I shorts och linne. Så varmt och skönt. Musik i öronen och doft av syren och äppelblom. En stor bukett liljenkonvaljer hade jag med mig hem.

Det lufsar runt en BJÖRN här i närheten!!! Grannar har sett spår. På båda sidorna av vägen, så man undrar om det är en björn eller flera? Tänker då inte vandra iväg alltför långt in i skogen nu....
Men samtidigt skulle det vara så ortoligt häftigt att få se den!

Sen kan jag meddela att sångsvanen som låg och ruvade har fått tre ungar. Men nu har svanfamiljen flyttat till andra sidan av sjön, så jag har ingen bild. Då måste jag ge mig in i skogen och där är ju BJÖRNEN!!!

Trevlig arbetsvecka på er alla i morgon!!!


Balkonglådorna på tork i solen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar