Bloggportalen statistik

onsdag 13 augusti 2014

Jag får skylla mig själv!

Jag sköter ju bokföring, moms-och skatteinbetalning, löner, in-och utbetalningar av fakturor och annat som hör det administrativa till på Åsäng Mjölkgård.

Detta gör jag på kvällar och helger när jag tycks ha mig tid och lust.
Trots att det är semestertider och nästan hela Sverige stänger ner måste detta göras ändå.
Skatteverket bjussar inte på nån semester inte! Det blir dryga böter om momsen kommer på "fel sida om midnatt" på utsatt datum.
Jag hade tänkt vika en regndag på semestern och jobba bort hela fakturahögen på en och samma dag.
Eller två...för högen är rejält hög!
Men inte fanken blev det nån regndag! Inte ens en mulen. Jag har inte alls velat sitta med näsan i en fakturahög en endaste dag eller kväll.
I dag slutade jag jobbet tidigare och hade TÄNKT ta itu med detta i eftermiddag,men vad gör jag?
Jo, går en långpromenad, badar i sjön, plockar rödvinbär och bakar matbröd.
Högen ligger kvar!!
Alla junis fakturor ska vara bokförda, momsen uträknad och inbetald senast måndag.
Bäst att börja jobba nu....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar