Bloggportalen statistik

onsdag 19 november 2014

Ledig dag idag!

Jag har sparat en massa semesterdagar för att kunna ta lite ledigt i höst också.
Men det har rullat på så snabbt och nu är hösten slut! Kanske inte allra bästa tiden att ta semester i gråa november, men åtminstone EN dag kan jag väl vara ledig.
Jag har haft en riktigt bra dag!
En skön sovmorgon och en lång, härlig frukost med morgontidningen.
Sen satte jag igång med gardinsömnaden. Insåg min begränsning vad gäller sömnad. Tanken var att sy hissgardiner. Såna som man drar upp och ner i ett snöre och veckar sig så fint.
Men det är alldeles för avancerat så det fick bli kappor trädda på en plattlist både upptill och nertill.
Alltså ingen gardinstång. Jag vill ha dom hängande inuti fönsterkarmen. Annars ser man ju inte de fina fönsterfodren!
Tog en paus mitt på dan och åkte till Åsäng och högg några adventsgranar. Skulle ha lummer också, men hittade ingen. Paulina och Charlie bjöd på fika innan jag åkte hem till symaskin igen.

(Kan tyvärr inte visa någon bild idag på hur det blev pga datorstrul.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar