Bloggportalen statistik

tisdag 11 november 2014

Tack för all respons!

Vilken respons jag fick på mitt förra blogginlägg! Tack alla ni!
Det är ju så att det brinner i huvudet ibland, när man tänker på saker som är helt käpprätt fel.
För nog är det väl galet att vi i Sverige har lagar och förordningar in i minsta detalj på vår djurhållning .Dessutom ordentliga kontroller på att dessa efterlevs (ja ibland händer att djur missköts och då är det ju bra att kontrollerna finns.)
Ibland kan dessa kontroller vara felaktigt missvisande och djurhållaren bli orättvist dömd, men det brukar oftast inte komma fram. För det finns aldrig några förmildrande omständigheter.
Om någon får djurförbud tex så gäller detta på livstid!

Tyvärr är det så att det är "lättare" att komma undan om man missköter sina barn än sina djur!
Det är viktigare att djuren mår bra än vi människor. Vem som helst kan skaffa barn utan att man förbinder sig att följa en massa lagar. Då är det det sunda förnuftet som gäller.

Jag skulle kunna grotta ner mig i det här hur mycket som helst, men nu sätter jag punkt för dessa inlägg. Så länge.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar