Bloggportalen statistik

tisdag 2 december 2014

Lååång dag....

Nästan som en mjölkbondes arbetsdag har jag haft idag. Förutom att jag började kl 7 och inte före fem.
Direkt efter jobbet var jag till gården och jobbade eftermiddagspasset där. Paulina och Charlie har äntligen kunnat ta två dagars ledighet tillsammans (egentligen bara en dag, eftersom de jobbade i morse och är tillbaka till eftermiddagsmjölket i morgon) Men jag vet av egen erfarenhet att de kommer att känna en otrolig lyx av att få komma hemifrån lite.
Det är ju inte gjort i en hast direkt. Mjölka 52 kor, utfodra kor och kalvar, skrapa båspallar, spola mjölkstallet och lite annat pyssel. Men takterna sitter i. Jag har inte glömt. Korna var desamma.
Jag kan deras egenheter utan och innan.
Kom hem halv nio, så det blev en sen middag. Sen en lång dusch och en kopp the.
Nu får det bli sängen!

 
En bild från mjölkstallet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar