Bloggportalen statistik

tisdag 9 december 2014

Weekend i Linköping

Det har varit full rulle sen förra inlägget.
På fredagkväll var vi på julfest med Kristers jobb. Julbord och levande musik. Kul!
Tyvärr bröt vi upp tidigare än de andra eftersom vi skulle upp tidigt på lördagmorgon.
Vi tog tåget från Härnösand ner till Linköping. Släpande på en massa tomma väskor!
Fanny och Emil har ju bott där hela hösten och nästa vecka flyttar de hem igen. De åkte ner med en fullproppad bil med kläder och grejer och nu tänker de åka tåg hem.
Därför åkte vi ner och tog hem en hel del. Nästa helg är det Emils föräldrars tur att åka ner med tomma väskor.
På söndag var det min födelsedag och då var vi till Gamla Linköping på julmarknad. Såå mysigt!
Massor av gamla hus med full aktivitet och försäljning i.
SYND att vi inte kunde handla nåt. Jag som så gärna ville ha en sop med sopskyffel! Men tur att jag inte köpte den och måste släpa den på tåget också....
Jag bjöd alla på tårta på ett mysigt café inne i stan sen. Jag tyckte vi hann med stan ganska bra på den korta tid vi var där. Lite tråkigt att inte kunna handla julklappar, men har rekat nu så vi vet vad vi ska köpa sen.
Åkte hem i går eftermiddag så det var natt när vi kom hem.
Kastad i verkligheten direkt! Upp med tuppen i morse och så jobbat fram till nu. Först på "jobbkontoret" och sen kontoret hemma. Dags för moms, skatt och arbetsavgifter igen.
Rackarns vad snabbt en månad går!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar