Bloggportalen statistik

tisdag 20 januari 2015

Erikshjälpen

Letar man passande saker till ett hus som vårt är Erikshjälpen en guldgruva att hitta bra saker på.
Vi behövde små lampor på fot till de små fönstren på övervåningen och jag var till Erikshjälpen i Kramfors och kollade om det fanns nåt.
Till min lycka hittade jag tre stycken precis lagom stora med fot i Italiensk marmor. 40 spänn styck!
Skärmarna hittade jag lite senare på Myrorna i Sundsvall. 20 kr för alla tre... Tillsynes helt nya.
Tom plasten satt kvar.
En annan bra sak med att handla där är ju att pengarna går till nåt bra!! Man bidrar till att hjälpa folk som har det svårt. Jag tror den mesta av hjälpen går till barn.

På en loppis köpte vi en "asful" lampa som inte en människa skulle komma på idén att köpa.
Men i vårt bibliotek/kontor passar den jättebra! Den blev faktiskt riktigt snygg!
Minns inte vad vi gav men inte var det många kronor.




 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar