Bloggportalen statistik

måndag 5 januari 2015

Hemlig utflykt

I gårkväll när vi precis hade ätit middag fick jag ett infall.
- Vill ni åka på en utflykt? Nu?
Både K och Fanny tittade på mig och trodde nog jag drev med dom.
Men hur som helst fick jag ut dom till bilen och körde iväg mot Bjärtråhållet.
Dom hade absolut ingen aning vart vi skulle.
Jag svängde av mot den smala, krokiga hala vägen som går upp till Saltsjön och sen vidare upp mot
"Ullångersfjället". Mil på mil och bara skog. Ibland någon oskyltad korsning (jag var tvungen att kolla kartan emellanåt) De fattade ingenting.
Plötsligt efter ett par mils åkande i mörk skog på smal väg dyker en massa färgade lampor upp!
-Ett tivoli! sa Fanny skeptiskt.
Nä, inget tivoli, utan ett ställe där de har pyntat hela gården med MASSOR av lampor. Hela huset inklätt med lampor, samt garage,flaggstång, figurer på gräsmattan, tom påstlådan!
Dessutom var det gatubelysningsstolpar längs vägen förbi deras hus som hade färgade lampor nerifrån och upp på stolparna. Helt galet att hitta detta mitt ute i skogen!!

På tillbakavägen stannade vi bilen vid Saltsjön och gick ut. Fullmånen lyste så det såg ut som ljusan dag. Så fint på isen! grämde mig att jag inte har en riktig kamera så jag kunnat ta fina bilder...

I dag har jag jobbat hela dan, men nu är det trettondagsafton och helg. Igen! :)

 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar