Bloggportalen statistik

söndag 25 januari 2015

Ljusaste dagen på länge, länge

Vaknade upp till en solig dag med klarblå himmel. Termometern på -9. Hade tänkt att det skulle bli en tur i skidspåret idag ,men istället pulsade jag ut i djupsnön och fotade med nya kameran.
Testade olika inställningar och fick en massa bilder med mig hem.
Sen fick det bli en liten joggingtur istället för skidåkningen.
Det har hänt jättemycket med dagslängden de sista veckorna. Runt jul och nyår såg vi solen en kort stund mitt på dan och då nuddade den knappt bergstoppen på Gälingen.
Nu var den en bra bit ovanför och gick ner mycket längre västerut .Härligt!
Nu har vi skapligt ljust fram till halv fem!

Dessutom känns det väldigt bra att tänka att mörkare dagar än såhär blir det inte förrän i november!

Nu får det bli en liten soft-stund innan jag beger mig till Gården och tar eftermiddagspasset i lagårn.
En liten gos med Pontus ska jag också passa på att ta!

 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar