Bloggportalen statistik

onsdag 11 februari 2015

Ett återfunnet hjärta

Sommaren när vi renoverade huset gjorde Fanny och jag en liten utflykt mitt i allt stök.
Vi var till en inredningsaffär i Sollefteå och där köpte jag ett hjärta av ståltråd.
Det hängde ett i butiken som de hade trätt ett vitt spetsband runtom kanten. Så fint!
Jag tänkte att det skulle passa så himla bra i hallen och så kunde man byta band efter säsong.
Typ rött till jul och gult till påsk.
Jag tog hem hjärtat till Åsäng och la det på köksbänken och där låg det tills vi flyttade i september.

Sen var det spårlöst borta! Det fanns ingenstans! Borde ha legat i en av lådorna där "köksbänksgrejorna" packades ner. Jag har nagelfarit allt. Borta!

Tills nu... I söndags var jag i Åsäng och hjälpte dom städa. När jag gick med dammsugaren i köket
såg jag ett "hönsnät"? sticka fram bakom bänken. Jag drog i det och tadam! Mitt hjärta! GLAD!

Nu ska jag hänga det på ett bra ställe och köpa ett vitt, smalt spetsband!

Det är precis som med alla andra saker jag slarvar bort - de kommer ALLTID tillbaka! Det tar bara mer eller mindre lång tid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar