Bloggportalen statistik

söndag 22 februari 2015

Utedag

På förmiddagen drog jag iväg på skidorna med vätskebälte om midjan. Inställd på att åka långturen bort till Salteå. Man åker härifrån ner till Lövsjön och åker på den till Gallsäter. Går över vägen och fortsätter på Storsjön.
Men...när jag kommit halvvägs på Lövsjön såg jag åns utlopp på ena sidan och där verkade det vara öppet vatten och rakt över hela sjön var det blankis som ett stråk. När jag stannade och funderade om jag verkligen skulle fortsätta hörde jag hur det dånade i isen! Jätteläskigt!
Jag åkte lite fram och tillbaka på den ände av sjön jag var. Det gick så lätt så lätt. Inget motstånd alls och helt perfekt underlag! Sen vände jag tillbaka hem. Känns lite surt att jag fegade ur.
Det skulle ha varit en jättehärlig tur annars.
När jag kom hem var K redo att gå en långprommis med Ella, så jag hakade på där istället.
Vi tog bilen till Sågmon (ett par kilometer från oss) Där har dom gjort en väg rakt in i skogen och upp på Rammeldalsberget. De ska visst upp med vindkraftverk där.
En rejäl promenad blev det. Två timmar. Kaffe och bullar hade vi med oss, så det var skönt att vila benen en stund och fika.
Nu laddar vi för en ny arbetsvecka.
Ha en trevlig söndagkväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar