Dottern och mågen snart på TV

I kväll börjar den nya TV serien Unga bönder på TV4.
Paulina  och Charlie från Nordingrå är min dotter och måg!
Tv teamet har varit på gården i tre omgångar i somras och filmat deras vardag.
Jag hoppas verkligen att programmet kommer att visa hur ett jordbruk fungerar "på riktigt".
Inte förskönas som det görs på tex Bonde söker fru. Där verkar dom ha all tid i världen att göra utflykter och annat skoj på gårdarna mitt i "slåttanna".Så funkar det verkligen inte!
Inte ens Paulina och Charlie har en susning om vad som kommer att visas i programmen. De filmade ju jättemycket!
Skulle tro att det känns jättenervöst så här innan....

Jag kämpar på med bokföring, fakturor, moms och skatteredovisning såhär i elfte timmen i vanlig ordning. Men nu ska jag snart klicka i väg det genom cyberrymden till skatteverket.
Då kan man pusta ut lite innan det är dags igen om en månad.

Kommentarer