Fönstertvätten går som en dans

Eftersom vi har så många fönster på vårt hus och fönstertvätt är oerhört tråkigt har jag köpt en Kärcher fönstertvätt.
Wow, vad enkelt det blev!
Våra stora fönster har sex rutor som ska tvättas på in och utsidan, inner-och ytterfönster. Några fönster har nio rutor. MÅNGA rutsidor blir det...
I stället för att slaska på vatten och skrapa och få rinnande smutsvatten på fönsterbrädorna, kan man nu suga upp vattnet med den batteridrivna fönsterskrapan. Inte en droppe rinner ner.
Jag köpte varianten med en bred och en smal skrapa. Det var nog klokt, för den smala passar bäst till våra fönster.
I kväll har jag tvättat nästan alla fönster på nedre våningen på insidan. Utsidan och mellan tar jag när det är varmare ute.


Kommentarer

  1. Häftigt! Min mor har tjatat om att hon vill ha en såndär, men jag har hela tiden trott det var ett sätt att lura folk på pengar *host* :D Så vi får väl ta och skaffa en! Tack för recensionen. ;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar