Redan söndagkväll

Som vanligt flög helgen förbi i racerfart.
Gårdagen tillbringade jag i Åsäng. Satte upp ett stängsel i sinkohagen och började röja sly under tråden. Det blev inte som jag hade tänkt för röjsågen var jätteslö! Nästan så jag misstänker att det var något annat fel än att själva klingan var dåligt slipad.
I stället slog jag bort alla rosenhallon framför deras hus (så de kan se ut..) De kvistarna är ju lätta att få bort även med en slö klinga.

Jag brukar aldrig ha tålamod att se en hel melodifestival. Det är sååå sega och tråkiga låtar för det mesta.
Men igår tittade jag och tur var det för det blev ju riktigt rafflande och en svensk seger!

I dag släppte dom ut sinkorna på bete. Dom damerna var inte på så stort sprallhumör.Men några små skutt blev det . Oftast är det samma kor som går sin på sommaren.
Jaha, nu är vi här igen tycks de tänka.



Kommentarer