Så var vädret återställt till det vanliga igen...

Efter en solig och varm midsommarhelg har vi nu återfått det gamla vanliga. Grått och regn...
Detta är min sista riktiga arbetsvecka. Sen går jag på semester från förskolan i sex veckor!
På kontoret jobbar jag en vecka till. Det blir en ofantlig lång ledighet! Känns lite hisnande faktiskt.

Det har blivit en hel del tid med Pontus på sistone. Barnvakt på ladugårdstid eftermiddagar.
Vem kan väl motstå en sån här goding...Han blev fem månader i går också.
Är hellre barnvakt än mjölkar numera. Har kommit ifrån det nästan helt känns det som.




Passar på att läsa Holsteinaktuellt när jag är i Åsäng :)

Jag har äntligen satt ut pelargonsticklingarna i zinkbaljan. De har stått i för små trånga krukor alldeles för länge. Men det har varit så kallt att ställa ut dom. De är små och bleka i bladen. Jättetråkigt!
Planten jag sådde har haft det lika illa. Husarknapparna har fått komma ut i en kruka, men resten blev det inte mycket med. Däremot växer salladen, ruccolan och rädisorna så det knakar. Vi äter av dom för fullt!  Så otroligt gott med egenodlade grönsaker! Nog är det skillnad. Drömmen är att ha ett STORT grönsaksland och vara självförsörjande på grönsaker. Det kanske blir av någon gång.  
Det är så mycket annat som ska fixas först.                                                                                                                                            




Kommentarer