Bloggportalen statistik

onsdag 3 juni 2015

Salix `Helvetica´

Jag har grunnat på vad jag ska ha i de två stora lerkrukorna ute på altanen. Har alltid haft kryddor i dom, men nu vill jag ha nåt på höjden.
Har varit sugen på olivträd, men jag tvivlar på att jag får dom att överleva mer än en sommar.
Då hittade jag salix Helvetica. Dom är torktåliga, passar bra i stenparti och kruka. Perfekt!
Det blir jättevarmt ute på altanen (förhoppningsvis även i sommar)
Det har varken funnits tid, eller väder! till att plantera dom i krukorna, men i eftermiddag har jag äntligen lyckats få ner dom på plats! Men det var mellan skurarna och stormbyarna.
Jag ska köpa en lägre växt och sätta runt krukkanten för känner jag våra kanaljer till katter rätt så kommer dom att vara där och gräva annars.


 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar