Tummen upp för alla som jobbar med förstaskörden just nu!

Här åker hackvagnarna med ensilage fram och tillbaka, fram och tillbaka.
Man får ju helt klart en flaschback till bondelivet den här tiden.
Har vi haft gården kvar skulle jag ha suttit i traktorn nu och "dygnat" ett tag framöver. Vaddå midsommar?!
Nu skulle det vara helt otänkbart att gå tillbaka till det livet. Men DÅ var det helt annorlunda.
Då brann man för det man gjorde och det var absolut ingen uppoffring att tillbringa midsommarhelgen i traktorn. Det var ju det viktigaste man gjorde på hela året! Att få förstaskörden klar så snabbt som möjligt, för att få ett riktigt bra foder.
Jag jobbade till halv fem idag och när jag kom hem satte jag mig på altanen med ett glas rött vin och firade in helgen.( och tittade på traktorerna som åker fram och tillbaka)

Två starka killar kom hit och hjälpte oss att lyfta upp vår nya terassmarkis på plats. Den var TUNG!
Det blev så fint! Nu har vi "tak" och solskydd över sittplatsen. 




Kommentarer