Löpning i värme. I love it !

Jag tycker om att springa.Har alltid gjort och kommer alltid att göra.
Men tyvärr blir det väldigt oregelbundet numera. I bland får jag ett ryck och springer ganska regelbundet ett tag, men så faller det och kan gå flera månader innan nästa gång.
Mitt absoluta favorit löparväder är varma dagar. Rikigt varma dagar.
Då går det så lätt så lätt att springa. I går eftermiddag när det var 23 grader i skuggan drog jag på mig springskorna och gav mig ut på en runda. Är ganska ringrostig och otränad för tillfället, men attans vad lätt det gick! Stekande hett uppför lååånga asjobbiga backen i Grössjö och jag kom ända upp utan att gå. Och sen...det bästa av allt med löpning i varmt väder. Bad i sjön efteråt.
Jag passerar ju badhälla på tillbakavägen och med bikini under löparkläderna var det bara att hoppa i.
Det var riktigt skönt i vattnet! Termometern var borta, men jag tippar på 21-22 grader!
Simmade fram och tillbaka, fram och tillbaka. Läääänge. Alldeles ensam på stranden var jag.
Sen på med kläderna ovanpå blötbikinin och en lätt jogg hem.
Såna här tillfällen får mig att klara mig igenom vintern. Snart blir löpturerna mindre härliga.
Rentav gräsliga. Med isande motvind och förfrusna fingrar. Då kan man se fram emot att det kommer en ny sommar!






Kommentarer