Bloggportalen statistik

torsdag 27 augusti 2015

Vacker kväll

I går kväll slutade det regna och det var riktigt varmt ute.
Vi körde igång grillen och satte oss på altanen. Precis när vi lagt upp maten på tallrikarna svepte dimmor in över ån och solen strilade sina strålar rakt igenom.
Jag lämnade maten och sprang efter kameran. En kort, kort stund hade jag på mig att fota detta vackra. Sen kom ett stort moln framför solen och ögonblicket var förbi. Och maten kall...

Som ni ser har jag ändrat bloggens namn. Det finns flera bloggar som heter Alltmellanhimmelochjord, så jag har nu ändrat till Sekelskifteshem istället.
Huset jag bloggar om och som vi bor i är ju byggt vid sekelskiftet. 1905.

Nu är denna vecka snart till ända och i morgon jobbar jag sista dagen före....ÄNNU en semestervecka! Nu är det ingen hejd på ledigheter! Det är precis som vi måste ta igen allt förlorat sedan bondeåren. Men fatta vad innestående semester och komp vi skulle ha om man skulle räkna efter! Skulle ju räcka till flera års ledighet!
Det blir ledighet även från bloggen och allt vad kontorsarbete heter. Tänker inte ens titta åt en dator.
Återkommer nog i slutet av nästa vecka en sväng.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar