Bloggportalen statistik

fredag 2 oktober 2015

Det här med matkassar....

Jag har aldrig köpt någon färdig matkasse och kommer heller aldrig att göra så jag kanske inte ens ska uttala mig, men är nyfiken och undrande på hur detta egentligen fungerar.
Vad packas det i för varor? Är det varor som butiken själva väljer ut? Isåfall kan man ju gissa att det hamnar varor i kassen som dom vill sälja. Det dom tjänar mest på såklart. Typ butikens egna varor,emw.
Tänks det alls på närproducerat?
Hur kan man vilja köpa frukt och grönt "osett"? Jag vill själv välja äppelsort och se hur tex tomaterna ser ut. Lök från nya zeeland går fetbort!
Sen nagelfar jag innehållsförteckningen på det mesta. Vill inte ha några tillsatser i maten. Varför skulle jag vilja det?
Hur funkar detta om någon i butiken plockar ihop mat till mig som DOM tycker jag ska äta?
Kan man välja att få så "ren" mat som möjligt, närproducerat och utan tillsatser?
Handla mat är väl det viktigaste man handlar. Det vi ska äta och må bra av.
Inte vill jag överlåta det till någon annan inte.
Snabbt och bekvämt och tid till annat är väl det som säljer. Varför får inte laga mat ta tid?
Det behöver inte alls vara tidskrävande och krångligt. Och handla kan vi väl göra själva!?

Läste i ATL idag att 92 procent av svenska konsumenter lägger vikt på hur råvarorna är odlade.
Det är ju bra! Hoppas bara att det kommer att synas mer i butikens hyllor också!

Nu är det fredageftermiddag igen. Jag har åkt på en förkylning med halsont. Hoppas jag håller mig på benen i helgen. Vill verkligen inte bli sjuk!


Trevlig helg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar