Frustrerad!!

Alltså. Det här med adventsstjärnor. Hur svårt kan det vara att få till en stjärna som är enkel att sätta upp?
Så länge jag minns har det varit ett gissel varje år stjärnan ska upp. Länge var det två vridna metalltrådar som två öglor på varje sida som inte hade någon egentlig uppgift. De gick då inte att haka ihop med varann så det satt fast. Nä, man skulle antingen knyta med ett snöre, eller något annat som kunde hålla ihop stjärnan. Sladden fick man mixtra fast så gott det gick.
Jag antar att de fått ett antal klagomål under sisådär femtio år så nu kom dom på en snilleblixt och gjorde en förändring! Nu är det två SNÖREN istället för metalltrådarna. Men HALLÅ!!!
Det blev ju inte ett DUGG bättre!
Jag har slitit mitt hår nu i kväll för att sätta upp tre stjärnor. Har bara två armar, men skulle behöva fyra! Hur är det tänkt egentligen? Har jag totalt missat någon detalj i det hela?
Man ska alltså knyta ihop stjärnan med snörena SAMTIDIGT man håller sladden med lampan i rätt position och ska få fast sladden på samma gång. En omöjlig ekvation.
Jag såg att nu finns det en mojäng man ska sätta på själva sladden för att få stjärnan att hänga rakt!
Man tar sig för pannan! Är det inte smartare att göra nåt åt själva stjärnan istället??


Kommentarer

  1. Håller med dig! Det är så snyggt med pappersstjärnor, men ett litet helsike att spreta upp dom, knyta ihop och få dom att hänga snyggt! Nån borde uppfinna nån smart lösning på det där!
    Lena

    SvaraRadera

Skicka en kommentar