Målar tak

I helgen som var har vi varit i Sundsvall. Shopping på lördag och sen middag och julshow på Södra berget. Bjudna av min arbetsgivare. Jättetrevligt!

Det har inte blivit mycket gjort härhemma under helgen, men i kväll målade jag taket i wicen.
Det är ju egentligen ingen tidspress att hinna klart till en viss dag. Ganska skönt, då kan man jobba när man har lust och tid.Tanken var ju att ha enkla tapeter, kanske bara måla. Men nääe...
Det finns inga fina. Framförallt inga som passar. Jag har redan klart i mitt huvud hur det ska se ut och då måste det vara tapeter från de gammaldags kollektionerna.
I dag var jag och lånade hem tapetprover. Har redan hittat en som passar perfekt!
Det kommer att dröja ett tag innan det är klart, för när det är tapetserat och målat ska vi flytta in vår säng dit.( Ja det kommer att bli jättetrångt!) Vi ska passa på att göra i ordning i sovrummet också när vi ändå håller på.

Sista bilden jag visar innan det är helt klart.





Kommentarer