En oplanerad semesterdag

I går fick jag chansen att kunna ta en semesterdag. Bara sådär. Utan att behöva leta någon vikarie dessutom.
 Det blev en riktig mysdag! En skön sovmorgon och långfrukost med tidningen och tända ljus på frukostbordet.
 Först hade jag tänkt vika några timmar till bokföring eftersom det snart är dags för moms igen och som vanligt ligger jag inte alls i fas med det. Men sen tänkte jag om. Inte sjutton ska jag hålla på med det på semestern!
I stället blev det en promenad. I solen! Sååå fantastiskt härligt! Ella blev jätteglad.
Sen blev det lite julpyssel med kransar och så bakade jag bondkakor.
Målade dörren till klädkammaren (ja nu kallar jag den klädkammare i stället för walk in closet, passar liksom lite bättre)
Läste gamla inredningstidningar, fotade, klädde lilla adventsgranen, drack kaffe och bara var.
Tänk vad underbart att kunna vara ledig en dag i veckan och bara kunna ägna sig åt sådant man har lust med. Måla, snickra och greja!

2 december

Kommentarer