Bloggportalen statistik

fredag 4 december 2015

Hämtat en låda tapeter...

I dag har jag hämtat tapeten vi beställt till klädkammaren. Hoppas vi hinner tapetsera i helgen. Åtminstone börja lite.
Det kommer att bli sååå fint!

I dag har den första snön fallit här! Men den är blöt och tung. Det regnade när jag åkte hem från jobbet, så blir det inte minusgrader nu så lär den försvinna igen.

Tänk att det är fredagkväll nu igen. Det känns som man inte riktigt hänger med. Snart kommer julen att vara över och förbi. Bäst att passa på att njuta av glögg, pepparkakor och julförberedelser så mycket det går nu.Mysigaste tiden är nu. Innan själva julen börjar.
Här har vi inte mycket julsaker alls. Inga som kostar en massa pengar i alla fall. Jag lägger inte pengar på saker som används bara ett par veckor om året. Man kan få julmysigt i alla fall.
Tall-och enris går att göra mycket med. Lummer, mossa, hyacinter, amaryllis, fina juliga dukar kan man använda ärvda eller köpa på loppis,julgran (en riktig såklart) Många adventsstakar och stjärnor i fönstren.Dekorera med stora fruktfat, som man äter ur och fyller på allteftersom.
Ni ska få se några smakprov på julepynt framöver.
Nu blir det en god middag som K håller på att sno ihop.
Trevlig helg önskar jag alla mina bloggläsare!

Liljesal heter denna tapeter som kommer från Duros Gammalsvenska kollektion. Visst är den fin?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar