Bloggportalen statistik

söndag 10 januari 2016

Det här med träning/motion

Jag har stort behov av att röra på mig. Men har oerhört svårt att träna bara för tränandets skull.
Om jag ska springa regelbundet så måste jag ha ett mål. Någonting att träna för. Ett lopp tex.
Annars får det vá. Hur tusan ska man kunna motivera sig annars?
Jag har varit väldigt aktiv en gång i tiden. Sprang massor av lopp och gjorde sju maror! Det är KUL att springa!
Nu har jag inget mål alls. Har funderat på Vasaloppet i sisådär 20 år men aldrig kommit till skott, så det lär aldrig bli av.
Jag tycker det ska vara kul att träna! Det ska komma spontant och inte efter något schema. Inte behöver jag köpa glassiga träningskläder stup i kvarten heller för att peppa mig själv. Jag har kläder som hängt med i 15-20 år!Å vem fanken ser mig här i byn och bryr sig vad man har på sig? Huvudsaken man har bra skor! På dom kan man lägga pengar.                                                           Jag har börjat tycka alltmer om att gå promenader.Det har inte alls varit min grej tidigare. Men jag kan knalla iväg hur långt som helst bara det är rolig promenadväg.
Springer gör jag emellanåt. Helst på sommaren i värmen. Men där har huvudet inte hängt med kroppen riktigt. Jag TROR att jag kan springa fort och långt, och gör det också, men kroppen säjer "Ge dig nu! GÅ! Är du dum??
Därför gör det så ONT att springa! Det går liksom inte att låta bli att tempa upp, eller springa längre än vad jag tänkt från början.
Likadant är det med skidåkningen. Man ligger som en rem i spåret med blodsmak i munnen. Varför då?? Så urbota idiotiskt! Men jag jobbar på det - att åka lugnt och fint och njuta av naturen! Likaså kunna ta en stilla jogg och gå emellanåt.
Nu har jag myror i benen av att sitta inne i flera dagar i kylan. Det går "fetbort" att gå prommis nu!
K skaffade en motionscykel i fjol, så nu har jag cyklat en halvtimme på den. DET är det mest tråkiga man kan göra! Kan inte alls motivera mig till att ta ut mig. Kör på det lättaste mest hela tiden...
Gym är också tråkigt. Provade på för två år sedan. Köpte månadskort och gav det verkligen en chans.
Paulina var med och visade och peppade. Men nä.. Inser inte det kuliga med det. Dötrist helt enkelt.


Vårt aktivitetsrum, eller vad man nu ska kalla det. Mitt favoritrum i huset.Här kan man stöka på som man vill! Man kan måla,snickra,kitta fönster, såga,slipa,plantera om blommor,valla skidor och mitt i allt står motionscykeln! Man behöver inte bry sig om man sölar färg på golvet eller skräpar ner.
Inte behöver man städa så noga heller. Det är liksom ingen vits. Men det råder ändå en viss ordning i allt kaos.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar