Bloggportalen statistik

fredag 12 februari 2016

En effektiv eftermiddag

Vad skönt det är att sluta jobbet klockan två.
Fortfarande efter tre år som anställd kan jag tycka det är lyxigare än lyxigast att ha en hel eftermiddag ledig. Inte ens jobba senare på eftermiddan. Dessutom en fredag så det blir som en långhelg.
Att dessutom ha likadant på onsdagar gör inte saken sämre.
Tacksam!
Det har varit snöbus här idag. Usch. Gillar inte!! Snö fulla bilen, snö på vägen, snö överallt!!
Men det hade inte snöat lika mycket här hemma som i Nordingrå.
När jag kom hem skottade jag hela gården med "snöbjörnen". (nej Fanny, inte isbjörn ;) )
Sedan målade jag över spikarna på taklisterna i klädkammaren.
Vi renoverar nog sovrummet ändå som vi hade tänkt, fast en lite billigare variant än vad som var tänkt från början. Kanske vi kör i gång redan nu i helgen!

Efter att ha helgstädat hela huset och satt helgblomman på bordet tänker jag nu njuta av fredagskvällen. Tända en massa ljus och äta gott. Ett glas rött sitter jag redan och sippar på.

Ha en trevlig helg alla mina bloggläsare!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar