Bloggportalen statistik

lördag 27 februari 2016

Lördagkväll

I dag gjorde jag ett nytt försök på Erikshjälpen. Tog även med mig stora och lilla P.
Grejorna jag hittade förra lördagen fanns kvar. Tur! Egentligen är det en stol jag är på jakt efter, men någon sådan hittade jag tyvärr inte.
En fika på café blev det också såklart. God semla!

Paulina tänkte göra pizza till middag idag, så jag blev också sugen på att göra det. Har faktiskt aldrig gjort hempizza förr!
Köpte ingredienser till capricciosa och gjorde en jäsdeg efter konstens alla regler.
När vi hade ätit halva pizzan kändes det som det fattades nåt. Skinkan!! Den fina basturökta skinkan låg kvar i kylskåpet. Ja,ja det får väl bli nåt annat av den då i morgon.

I kväll har jag rivit tapeter och i morgon tar jag i tu med taket. K har spikat för, och gjort en dörr där vi hade tyget hängande.

K har vunnit en biljett till en ABBA konsert i kväll och jag sitter här i soffan och  kollar en gammal "Morden i Midsommer". Nä, det blir ingen mello för min del.


Dagens fynd. Nu ska jag bara hitta skärmar till lampfötterna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar