Ondska i världen

Ni som undrar hur det går med sovrumsrenoveringen så kan jag meddela att det står ganska still därinne just nu. Dels har K varit sjuk och så väntar vi på att elektrikern ska komma och fixa elen.
Jag kan varken måla eller tapetsera förrän K har gjort lite snickring klart och ett elskåp är flyttat.
Men i morgon ska jag hämta ut linoljefärgen jag har beställt, så jag kan ju alltid börja måla sängen medan jag väntar.

Här snöar det i dag. Det känns plötsligt som det är långt till vår. Ingen värme alls. Man blev ordentligt lurad förra veckan då det blev sol och tio grader varmt. Men det är såklart såhär det brukar vara.
Många bakslag ska passera innan det är vår på riktigt.

Ännu ett vårtecken såg jag i går. Sångsvanarna har kommit! Det brukar komma en hel drös och stanna ett par veckor i de små sjöarna här bredvid. Sedan drar dom igen. Undrar vart?

Tänker på alla människor som utsattes för terrordådet i Bryssel i morse. FY vilken ONDSKA det finns i världen!



Kommentarer