Bloggportalen statistik

torsdag 21 april 2016

En framtvingad blogg

Jag ser att det är en massa dagar sedan jag bloggade. Trist för er läsare. Jag vet ju själv att man vill ha nya inlägg ofta på de bloggar man följer. Men ibland orkar man inte eller så har man helt enkelt ingenting vettigt att blogga om. Som nu...

Ska jag summera de senaste dagarna blir det inget spännande eller intressant att läsa.
Jobbat, målat, promenerat,sovit,jobbat,målat......
Kan inte visa en massa glassiga bilder på vårt hem heller. Tvättmaskinen har varit trasig så vi har köpt en ny. Stor tvätthög att tvätta sig igenom.Att lägga ut en bild på tvättmaskinen är väl ingen som hurrar över att få se.
Uppe i hallen står den gamla maskinen kvar. Jag är inte så sugen på att hjälpa till att bära ner den utför trappan. Shit om man ramlar! Jag som är så klantig!
Så där står den mitt på golvet som en stofil!
Dessutom hänger all tvättad tvätt framme på en torkställning. Hur fult som helst. Passar heller inte i nån inredningsblogg precis.
Köksbordsduken är tvättad - men inte struken. Skulle ha varit gjort för ett bra tag sedan.
Därför finns ingen duk på bordet och en massa post och tidningar ligger framme. Tillsammans med en äggkopp med tussilago och en kruka med blåbärsris.Platsar inte på bild.
I hallen ligger jobbväskor och överdragskläder och ute på bron en hög mattor fulla med hundhår som ska skakas.
(Kanske man ska starta en blogg eller en tidning om hur det ser ut i hemmen EGENTLIGEN! )

Resten av huset är trots allt skapligt städat och rent!
Har faktiskt redan helgstädat och köpt helgblomman!

Se där! Jag fick ihop ett blogginlägg ändå!
Skönt med fredag i morgon. Känner mig ganska slut efter allt grejande med målning och tapetsering,som tagit nästan all ledig tid.

På lördag väntar roligheter!


Ett riktigt aprilväder har vi haft idag. Regn och sol samtidigt.


1 kommentar:

  1. Härligt att läsa om att inte bara vi har stökigt! :-)

    SvaraRadera