Bloggportalen statistik

fredag 8 april 2016

Nu ÄR det vår!

När jag gick en promenad i går eftermiddag kände jag för förta gången att NU har våren kommit!
Det var en helt annan luft och det luktade vårgräs och jord.
Snön är borta ,tussilagon blommar i dikena och det är fåglar överallt.

I den här byn har vi otroligt många olika sorters fåglar.
Det är ju som gjort för att vara fågel här i Träsk. Det är ju som sagt två träskmarker här, stora öppna fält, skog, gammal skog, ån, en tjärn och en sjö. Det finns nåt för alla, om man säjer så.
Jag är inte alls nåt bra på att känna  igen fåglar. Det skulle vara kul att veta vad det är som kvittrar och piper överallt! Tror jag ska försöka lära mig mer arter och läten.

I eftermiddags tog jag med Ella på en promenad längs ån. Bävern har verkligen legat i. Fällt stora björkar här och var. Hittade ingen bäverhydda, men den borde ju finnas någonstans i närheten.
Ella hade stränga order att inte bada! Det är ju ganska strömt just nu och jag har verkligen ingen lust att ge mig i och rädda hund i kallvattnet.
Men tror ni att hon lyssnade....BARA ett litet dopp, lite snabbt...sa hon...

Trevlig fredagskväll alla ni!





1 kommentar: