Nu blommar häggen!

När jag körde genom byn på hemväg från jobbet idag så upptäckte jag att häggen blommar här!
Nu börjar den bästa tiden på året!
MEN...det är tio grader varmt och spöregn!! Det ska regna i morgon också -OCH på onsdag.
Flera dagar av den ljuvliga tiden bortslösade! Vips har den blommat klart och tiden är förbi.
Jag tycker det är likadant varje år. Man hinner inte alls med! De flesta dagar är det skitväder eller så måste man vara inomhus av en massa anledningar,
Men NÄSTA år kanske....

Jag hämtade Lilla P på hans förskola i eftermiddag. Föräldrakooerativet Järnstagården.
Nostalgi! När jag hämtade barn där senast var för fjorton år sedan och det var Fanny.
Vi hade båda barnen där och de stormtrivdes! Det verkar Lilla P också göra.

Det blev lite lek och bus innan han nattades ner. Hans föräldrar är ute och gör större bete till djuren.
Det är ett av de stora jobben på en gård den här tiden. Kan vara hur härligt som helst att traska runt med tråd och stolp en solig majdag, men INTE som i dag. I hällande regn! Men jobbet måste göras.
Oavsett.

Nu håller jag tummarna att SMHI har fel i sin prognos och vi får sol resten av veckan istället för regn.
Jag vill ut och dofta på häggen!!


Väntar på vällingflaskan


Kommentarer