På roadtrip en torsdag

I dag tog K en semesterdag och jag tog ledigt från ena jobbet och bytte till att jobba förmiddag på det andra.
Vi skulle hyra en skylift och måla gaveln på huset. Men nu börjar det likadant som i fjol...
Regn!
Det var bara att avbeställa skyliften.
Däremot avbeställde vi inte semestern!

När jag kom hem mitt på dagen tog jag med K på en hemlig utflykt!
Vi styrde kosan mot Kramfors och åkte vägen mot Finnmarken. Sen var det grusväg och skog, skog skog ett par mil. Inte ens K (som alltid har stenkoll på alla ställen) hade en susning om vart vi var.
Inte kunde han gissa vad vi skulle göra heller. Bara att vi skulle kolla på nåt.
Plötsligt kom vi fram på en nyasfalterad väg och ett samhälle! Han trodde vi skulle vara i Bispgården någonstans. Typ! Men vi var i Viksjö.
Jag stannade vid en affär och så gick vi in där."Mat och nostalgi i Viksjö" Wow vilken överraskning!
Allt i matvaruaffären gick i 50-talsstil. Innanför var det ett café/hamburgerbar och en loppis med mestadels 50-talsprylar. En massa bilprylar fanns också.
Kul att kolla på! Varsin hamburgare åt vi innan kosan styrdes mot Västanåfallet.
Ett mäktigt vattenfall alltså!

Sen åkte vi till Härnösand och tog en kopp kaffe på Waynes.

I kväll har K monterat ihop garderober och jag har gett mig i kast med att sy nya båtgardiner.
Ingen lätt uppgift för en som inte är sams med symaskinen! Många små bitar är det. Tur att jag har de gamla gardinerna som mall. Annars skulle jag aldrig ha fått ihop det.

Godnatt och sov gott!









Kommentarer