Bloggportalen statistik

tisdag 3 maj 2016

Semesterdag!

Det låter väl underbart?!

Så himlans underbart blev det nu inte.
Jag tänkte ha den här semesterdagen till att fixa lite hemma. Som att skrapa färg på farstukvisttaket.
Bara för att ha åtminstone det klart.

Vi byggde ju en ny farstukvist i höstas. Förutom taket. Det är tegeltak ovanpå och smal pärlspont på innertaket.I stort behov av att skrapas och målas.
Detta var nu mycket värre än vad jag hade föreställt mig!
Det var TJOCKT målat. Färgen hade krackelerat på massor av ställen och det kan man ju inte måla över. Enda sättet att få bort eländet var att skrapa bit för bit med varmluftspistol och sen slipa efteråt.
Sååå tråkigt och jobbigt!!
Var på väg att ge upp flera gånger under dagen, men samtidigt ville jag göra det klart också.
Det var ju inte bättre av att det kändes som man stod på en segelbåt i storm på Biscayabukten!
Det blåste så in i norden hela dan!
Men till slut var det klart! Tvättat och sköljt också.
Är inte riktigt nöjd ändå. Det är lite "slarvgjort". Men jag har gjort vad jag kunnat.
Blir det bara skit av alltihop får vi väl byta innertak då!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar