Bloggportalen statistik

onsdag 1 juni 2016

Första juni

I dag är det första dagen på första sommarmånaden. Vilken entré den gjorde!
Så här varmt har vi inte haft på två år.
Glad över att jag jobbat på förskolan de här varmaste dagarna så man kan få vara ute!

I eftermiddag sådde jag klart i trädgårdslandet. Rödbetor, ärtor, mer ringblommor, dill och så satte jag ut planten av grönkål, blomkål, squash och luktärt, som jag försått inomhus.
När allt var klart och pallkragarna fulla upptäckte jag att jag hade en påse skärbönsfrön också!
Hm! Vart ska jag så dom då? Ids inte göra en pallkrage till....

Fanny kom hem från Umeå i eftermiddag. Nu ska hon bo här hela sommaren och jobba på "min" förskola. Så nu blir vi kollegor igen!
Vi gick en härlig promenad runt byn i kväll. Så otroligt härligt! Hoppas sommaren är här för att stanna nu!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar