Klåån vilken blåst!

Fy vad det blåser! Hela tiden! Inte ens på kvällen och natten kan det lugna ner sig.
Vinden har ändrat riktning också. Vi som har haft så lugnt och skönt på altanen hela våren och försommaren har nu fått blåst rakt på istället.
Tur man inte har semester! Jag kan lika gärna jobba när det är på det här viset. Vill inte alls gå ut!

När vi var på Korfu i juli för två år sedan plockade jag frön från en blommande buske. Ganska stor med orangeröda blommor. Tog bilder också men kan för mitt liv inte hitta dom i mina oordnade mappar på datorn med tusentals bilder...
Hur som helst sådde jag fröna direkt vi kom hem.Ute! Tänkte inte alls på att det såklart skulle bli höst och kallt inom en snar framtid. Alltså hann fröna inte ens gro. De blev nog inte skötta på rätt sätt heller med vattning och sånt om jag ska vara ärlig.
För ett par veckor sedan hittade jag två frön kvar (dom är pyttesmå) i lilla facket på väskan jag tog hem fröna i.
Jag stoppade dom genast i såjord. Den här gången inne på fönsterbrädan.
Nu har en liten planta tittat upp! Så kul!
Nu måste jag vara rädd om den och ge den lite omvårdnad. Ska bli kul att se vad det blir av den!

Nu hör jag gräsklipparen brumma utanför fönstret! Någon mer blåsthärdad person än jag ger sig i kast med gräsmattan ;)





Kommentarer

  1. Lizze!!
    Jag njuter varenda dag!!
    Man får anpassa sig och aktivera sig efter vädret.
    Ha de gott.
    Å ha en skön avkoppling när du får semester.
    Kram Anita

    SvaraRadera
  2. Det låter härligt Anita. Nu är det bara två arbetsdagar kvar, sen har jag också semester! Det känns som det skulle vara välbehövligt att varva ner lite nu . Men det får gärna sluta blåsa! ��

    SvaraRadera

Skicka en kommentar