Konsolerna på plats

I helgen kom äntligen konsolerna upp på farstukvisten.
Det blev det där lilla extra som saknades.
Nu ska bara det där förbaskade innertaket målas klart. Hur svårt ska det va?
Det känns så där oöverstigligt jobbigt att måla det klart.
Men nu har jag ju semester och en massa dagar till övers, så det vore skam att inte få det lilla jobbet klart!

Det utlovade regnet som skulle komma i dag blev det inget av. Jag som hade laddat för bakning och annat inomhusjobb kunde istället ligga ute i solen på altanen och läsa en bok.
"De ensamma" av Håkan Nesser.
Jag började med den i fjol, men läste bara några kapitel. Av någon anledning blev den liggande och jag hittade den här om dagen. Nu har jag börjat läsa den från början igen och har hunnit ungefär lika långt som förra gången. Kan inte säja än om den är bra eller inte.
Håkan Nessers böcker är för det mesta bra, men vissa kan jag tycka vara lite halvtråkiga.
Den bästa av honom är Kära Agnes. Ett litet boktips för hängmattan!

Hoppas att regndag nummer två som ska vara i morgon också uteblir!










Kommentarer