Värme och loppisrunda

Vilken bra start på semestern! Så varmt och härligt!!
Åskan mullrar runt omkring oss idag, men än håller den sig på avstånd.

Både K och F jobbar ju fortfarande så jag får hitta på egna aktiviteter.
I går åkte jag på en liten loppisrunda. Eller runda och runda. Ett stopp blev det sen var jag nöjd.
Fyndade flera fina grejer och betalade knappt någonting för dom. Det är så det ska vara med loppis tycker jag.
Det blev en skomakarlampa (som jag faktiskt letat efter ett tag. Var nära att beställa en ny för många hundralappar och nu fick jag den här för femtio spänn!) Den ska jag hänga upp i sovrumsfönstret.
En fin burk i blått/vitt som blir fin som vas till sommarbuketterna, ett par gamla kängor som ska hänga som prydnad på väggen i wic:en,och en deckare Svart gryning av Cilla och Rolf Börjlind.

I går kväll firade vi Fanny med en god middag för hon fick besked att hon kommit in på Civilekonom utbildningen i Umeå. Så roligt för henne! Nu blir hon kvar i Umeå åtminstone fyra år till.

Ska jag våga cykla bort till badhälla med åskhimlen inpå? Det BRUKAR inte komma hit när det kommer väster ifrån, men man vet ju aldrig. Tror jag avvaktar en stund till.
Det skulle vara skönt med ett dopp i den här tryckande värmen.









Kommentarer