Nya projekt

I dag har vi varit och köpt marksten.
Vi ska lägga dom för att markera en kant från trappan runt husknuten.Bara för att det inte ska se ut som en enda stor plan ända mot sockeln.
Det är tre olika nyanser på stenarna för att det ska bli ett lite mer levande intryck.
Sen får vi se om vi lägger sten i hela området innanför också.Det beror lite på.



Jag kunde inte låta bli att köpa två rostiga armeringsnät också. Tycker det är så fint med rost mot växterna. Har en liten tanke vad jag ska göra med dom.

Just nu har jag en gammal trädgårdsstol på målning uppe i målarrummet. Den förvandlas till en Köpenhamnsgrön linoljefärgad skönhet.


Den här skruttiga soffan hade gjort sitt och jag hade släpat ut den på grovsophögen.
I sista stund tänkte jag om. Den kanske går att fixa? Gjutjärnsgavlarna är väldigt fina och dumt att kasta bort.
Drog tillbaka den och köpte nytt virke. Sedan har det stått still med skaparivern.
Men nu tänker jag ta i tu med den!. Blir samma gröna färg som stolen och så kommer de att placeras bredvid farstukvisten.
Hoppas kunna sitta där med morgonkaffet i höstsolen.( men då gäller det att ligga i och jobba...)



Önska er en trevlig söndagskväll och kommande arbetsvecka!

Kommentarer

  1. Åh, du är så himla duktig! Kommer att bli jättefint!
    Lena

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag hoppas verkligen att det går att få till soffan. Det skulle passa så bra att ha den stående framför huset.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar