En lördag med lite av varje

Tack och bock för ännu en solig, varm dag!
Började morgonen med te ute på farstukvisten. Det värmde riktigt bra där mot väggen.

När vi var i stan förra lördan fick jag äntligen tag på ett tyg till stolsitsarna på köksstolarna.
Ett röd/vitrandigt. Tyckte det skulle passa så bra med allt det övriga i köket. ( de förra stolarna var ju röda)
I dag har jag tagit bort det rosarutiga tyget och satt på det nya. Smidigt som bara den. Bara att klippa och tejpa på baksidan!
Hade inte en tanke på att gardinerna i köket är i exakt samma tyg som det jag just satt på stolarna!
Vilken matchning!


En tur till Gården har det också blivit. Tittat till alla djur och fyllt vatten i karen. Tänk vad lättsamt att vara djurskötare där numera när det inte är några kossor som ska mjölkas.
Men i bland saknar jag mjölkningen också. Det var liksom något slags rogivande med det.

Nu ska jag fixa lite käk. Det blir en lördagsmiddag på solokvist. K är på lastbilsträffen i Ramsele.

Önskar er alla en mysig lördagskväll!

Kommentarer