Tillbringat dagen i stenstan

I dag blev det en tur till stan.
I stålande sommarväder firades stenstans dagen.
Det var en massa aktiviteter runt om i stan. Bla marknad på torget, gratisturer med häst och vagn,prova på smide, guidade turer och en massa annat.



Sundsvall har många fantastiska hus!





K gick takvandring uppe på taken. Jag höll mig under taken. I affärerna!
En hel del blev shoppat. Nya tröjor, tyger, lampa,torghandelssaker mm. Men det jag EGENTLIGEN var ute efter hittade jag inte det jag ville ha. Ett par snygga loafers. Som vanligt är jag för sent ute, nu är det mer vintriga skor på hyllorna. Och boots! Det verkar vara hett just nu.
Överlag tycker jag det är svårt att hitta skor. Det finns aldrig det jag vill ha!

Kan tipsa om ett häftigt ställe i stan. Herbanist i gamla brandstationen. En blomsteraffär utöver det vanliga.Det känns som man kliver in i en annan värld när man kommer in där.
Men jag har svårt att handla något. Det finns så MYCKET! Jag går bara runt och tittar och njuter av allt det vackra.



En fika på mysiga Stenstans bageri blev det också.



Nu är det kväller och K håller på med middan. Det vankas lax. Kommer att bli gott!

Önskar er en trevlig lördagskväll!

Kommentarer