På tok för sent för plantering?

I går tog jag upp morötter och rödbetor från pallkragarna och städade bort allt annat.
Palsternackorna får stå kvar lite till.
Jag trodde inte det skulle bli några palsternackor överhuvudtaget. I somras blev bladen fläckvis bruna och jag har knappt ids vattna dom. Döm till min förvåning när jag drog upp en stor, fin rot!

Jag har en pallkrage med några jordgubbsplantor och där var en väldans oreda med revor som totalt tagit överhand. De små revplantorna hade rotat sig bra, så jag rensade bort dom och satte ner dom i de tomma pallkragarna. Täckte över alltsammans med ett lager löv. Går det så går det.
Förhoppningsvis klarar dom sig och då har jag tredubbelt så många jordgubbsplantor nästa år.
Världens godaste bär!
Har man egna jordgubbar hemma och känt hur de smakar, köper man aldrig jordgubbar på affären.
Det smakar som det inte är samma sorts bär...

Mer plantering blev det i går. Av våra grannar som har en jättefin trädgård fick jag lite marktäckande växter. Satte ner dom i den nya planteringen med barrväxterna. Blir nog super  när det växer till sig!
Funderar på att köpa tulpanlökar och sätta där också. För att få en liten färgklick till våren.

Torsdagkväll redan och i morgon eftermiddag är det helg igen! Det är GALET vad fort veckorna går!
Bra!  Då blir det snart sommar igen!!!


Några bilder från vår fina by






Kommentarer